Blog

28 april 2022

Is de chief happiness officer dé oplossing?

CHO Wellicht heb je wel gehoord van een chief happiness officer. Hoewel dé CHO niet bestaat, heeft zo’n ‘geluksofficier’ de belangrijke taak om werknemers blij te […]
21 april 2022

Conflicthantering

Deze week droeg ik bij aan een rollenspellen met Mariska en haar klant. Hij is hoogintelligent, verbaal vaardig en komt (mede daardoor) in de problemen. Gedemotiveerd, […]
14 april 2022

Hoe omgaan met de vraag: Wat zijn je negatieve kanten?

Iedere kwaliteit heeft altijd een keerzijde. Ieder voordeel heb z’n nadeel, zogezegd.
7 april 2022

Wat een week!

Ons dagelijks werk is om mensen te helpen zich bewust te worden van hun drijfveren en kwaliteiten, om vervolgens het heft in eigen handen te kunnen […]
24 maart 2022

Hoe anders is ‘Generatie Z’?

In Intermediair stond gisteren, 23 maart, een interessant artikel over de behoeften van ‘Generatie Z’ en hoeveel moeite werkgevers daarmee hebben. We wisten al dat de […]
17 maart 2022

Waarom het handig is om je bewust te zijn van je kwaliteiten.

Kwaliteiten inzien Emile evalueerde deze week met een klant hoe haar nieuwe rol haar bevalt. Zij vertelde dat ze dankzij haar traject bij ons beter in […]
10 maart 2022

Klanttevredenheid 2021: 8,8!

Wow! Het Klanttevredenheidsonderzoek 2021 onder klanten die een UWV-traject ‘Werkfit maken’ hebben afgerond laat een prachtig resultaat zien: met een 8,8 zelfs nog hoger dan de […]
3 maart 2022

“Onze obsessie met positiviteit is schadelijk.”

Therapeut Whitney Goodman strijdt tegen giftige positiviteit: ‘Die ideale versie van jezelf bestaat niet’ Onze ‘obsessie’ met positiviteit is schadelijk, vindt de Amerikaanse psychotherapeut Whitney Goodman. […]
3 februari 2022

Hoe weet ik wat bij mij past?

Zelfonderzoek Onlangs besprak ik met een jurist zijn PPA-rapport*. Hij was heel verrast over het feit dat een korte test zo trefzeker zijn profiel wist te […]
Buy now