Wat een week!
7 april 2022Is de chief happiness officer dé oplossing?
28 april 2022Deze week droeg ik bij aan een rollenspellen met Mariska en haar klant. Hij is hoogintelligent, verbaal vaardig en komt (mede daardoor) in de problemen. Gedemotiveerd, steeds meer buitengesloten en uiteindelijk baan kwijt. Wat is hier aan de hand?
In het rollenspel was ik de collega die eerder gemaakte afspraken niet nakwam. Onze klant ging sterk in op het feit dat die klus echt geklaard moest worden en dat het toch echt wel drie keer afgesproken was. Dat de collega niet gemotiveerd was om die klus te doen en diens ja geen ja bleek te zijn werd niet besproken. De klant ging vooral nog beter zijn best doen en die collega, tsja, die kon letterlijk achterover gaan hangen. En werd niet gehoord…
Zo interessant wat het effect is van de verschillende strategieën van conflicthantering. Onze klant heeft in ieder geval ervaren waarom zijn aanpak niet werkt. En natuurlijk hebben we geoefend met een manier die hem past en beter werkt!
In onderstaand schema zie je deze strategieën en hun effecten. De as ‘zorg voor eigen belang’ kun je lezen als ‘gaan voor het resultaat’.
Meer weten? Hulp nodig bij effectiever conflicthantering? Maak een afspraak met Mariska of één van de collega’s: 040-2466002 of info@styxcareerconsult.nl